VI ER EJET AF GRØNLAND
VI HAR GRØNLAND I HJERTET
INGEN KENDER GRØNLAND BEDRE END OS
Tikilluarit. Velkommen. / Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed 2022 

Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed 2022 

I december 2022 blev vi meget beærede, da selskabet Relationwise, der blandt andet måler kunde- og medarbejdertilfredshed, kårede Greenland Travel som Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed i 2022. Blandt tidligere vindere finder vi virksomheder som Irma, og andre tidligere nominerede er Tivoli og Aarstiderne.

 

Hvorfor har vi vundet den pris og hvad betyder det?

Vi ved alle, at de seneste år har været hårde at komme igennem. Covid-19 slog bunden ud af rigtig mange virksomheder, men få brancher var så hårdt ramt som rejse-, turisme- og oplevelsesbrancherne, da folk ikke kunne rejse eller tage ud og opleve. Herefter har krig og høj inflation også gjort livet sværere for mange.

Relationwise har lavet en skriftlig begrundelse for prisuddelingen og metoderne bag. Den lille rapport kan du downloade nedenfor, men vi har også plukket lidt fra rapporten til dig. Billederne her på siden er også fra Relationwises rapport.

Ledelse i modvind

Jørgen C. Andersen, der er direktør for Relationwise, nævner både corona og vejrets luner i Grønland som problemer, men kommer så ind til kernen: ”Det er nemt nok at lede, når tingene går godt, men noget helt andet, når vi bliver udfordrede. Det er det, vi kalder ledelse i modvind. Og Grønlands Rejsebureau har bevist, hvordan man agerer under kriser, og når kunderne oplever udfordringer.”

Empati og lydhørhed

Relationwise bider mærke i, at en egenskab Greenland Travel sætter højt, er selve essensen af kundeloyalitet: Empati!

Som vores chef for leisure-afdelingen Peter Simonsen siger: ”Kommunikér med din kunde! Se kunden i øjnene. I det øjeblik kunderne løber ind i noget, der ikke er i overensstemmelse med det, du havde lovet dem eller har givet dem af forventning, så se dem i øjnene og arbejd for det. Vær til rådighed for din kunde. Problemer har vi masser af, men det er vores dialog med kunden, der gør, at vi har glade kunder”.

Vores administrerende direktør Peter Bastrup siger noget lignende: ”Det er ikke altid, at vi har haft en løsning, men vi kontakter altid kunderne alligevel og siger, hvad vi ved, og at vi selvfølgelig nok skal holde dem opdaterede, når vi ved yderligere. Vi tager ansvar for kunden og for det, vi lover og sælger til kunden. Vi tager også ansvar for vores medarbejdere og vores firma. Laver vi en fejl, står vi ved det, og så er det, som det er. Skal kunden kompenseres, så bliver kunden kompenseret – det er der ingen diskussion om; det bruger vi ikke energi på”.

Greenland Travel baserer sin service på sin kerneværdi, ”Tikilluarit,” der er et grønlandsk ord og betyder ”velkommen”. Det handler om at møde kunden på samme måde, som man selv gerne vil mødes af en virksomhed. Som Peter Simonsen udtrykker det: ”Det handler dybest set om empati. Empati er mere end sympati. Det er at forstå kunden – ikke bare at føle med kunden”. Det er altså vigtigt at forstå, hvordan kunden oplever den givne situation, sætte sig i vedkommendes sted og så agere, som man selv ville ønske, at et rejseselskab gjorde mod en i en lignende situation.”

Vi skylder en kæmpe tak til både kunder og medarbejdere, der har hjulpet os med at overkomme de seneste års kriser!